HANNAMARTINA

VAD SOM PÅGÅR JUST NU

Publicerad 2014-11-04 18:30:34 i ALLMÄNT,

Om man bara ska gå rakt på sak så är det så att min mamma och hennes kille har bestämt sig för att gå isär pga olika orsaker och det är inget jag kommer gå in på så jättenoga. 
Jag har haft ganska svårt att berätta det för flera som står mig nära för att de vet inte allt från början. Men jag har pratat med min pappa om det mesta som hänt under de senaste åren nu för någon vecka sen. Jag ska även göra det med min farmor och farfar efter detta. För att de flesta måste få veta allt för att förstå hela situationen. 
Min närmsta vänner vet allt från början till slut för att det är dem jag pratar med så fort det är något. 
Det har varit lite jobbigt nu sedan de sa det till mig för några veckor sedan. Men nu flyter det på ganska bra. 
 
I slutet av januari så flyttar vi åt olika håll. Min lillasyster förstår inte riktigt, men hon vet ändå att hennes mamma kommer bo på ett ställe och hennes pappa kommer bo ett annat och hon kommer ha två rum. Än så länge har hon inte reagerat speciellt stort på det. 
Det känns konstigt och kommer säkert fortsättas kännas konstigt ett tag efteråt, eftersom att mamma och Johan har varit tillsammans i 10 år (blir det nästa år). 
 
Johan har köpt en lägenhet och vi har fått tag på en hyreslägenhet i stan, väldigt nära min pappa, vilket känns väldigt bra för då kommer jag vara närmare honom. Vi valde att inte köpa en lägenhet för att det bli billigare för oss och det är lite svårare eftersom mamma ska försörja mig på heltid och Frida på halvtid (eftersom Johan tar den andra hälften, men det förstod ni nog). 
 
Många i familjen vill väldigt gärna prata om detta nästan hela tiden. De från Johans sida vill det. Och jag vill inte prata om det hela tiden. Jag förklarar gärna och berättar vad som hänt och sånt. Men jag är barn i denna situationen och jag vill inte komma i mellan bara för att jag är 17 år och inget litet barn längre. 
Jag vill inte svara på 1000 frågor om varför och hur och om jag vet något. Jag vet mycket, och mycket vill jag inte prata med andra om. Det är mammas och Johan jobb att svara på alla frågor. 
Jag kan berätta och sånt en stund, men sen säger jag till när jag inte vill mer. De flesta respekterar det. 
 
Jag fokuserar på våran nya lägenhet och det är det jag vill prata om. Det gör mig gladare med det nya som kommer. Det är spännande och roligt att planera och fantisera om hur det kommer att se ut. 
Jag och Johan kommer såklart fortsätta att träffas för jag vill hålla kontakt med honom för att han är en del i min familj. Jag kommer även hålla kontakt med hans familj. 
Jag måste även fokusera på skolan, så jag hinner inte riktigt tänka på separationen.
 
Ni kommer få följa våran flytt och mina tankar kring det. 
Detta var något jag ville dela med mig av för att jag måste få säga det så att jag kan prata om grejerna runt omkring detta. För man kan inte säga någonting om att flytta eller tänka på nya möbler och sånt utan att nåon undrar varför, så därför berättar jag det. Och för att det är en start på allt som jag har att berätta för min farmor och farfar. 
 
Nu måste jag förbereda mig inför en övning som vi ska göra i kommunikationen imorgon, lägga in kläder, kolla på Svenska HOllywoodfruar (för let's face it, det är kul att titta på det, haha), träna lite och läsa. Sen måste jag sova för att jag ska upp tidigt imorgon för jag börjar åtta. 
Jag ska även höra av mig till pappa, för jag vill åka dit snart! 
Vi hörs igen imorgon! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela