HANNAMARTINA

TACK

Publicerad 2014-11-03 15:52:14 i ALLMÄNT,

Hej på er!
Jag vill börja med att säga tack för att det är ändå rätt många som fortfarande går in på bloggen och läser eller kollar om jag har bloggat om något. Tack så mycket för att ni ändå fortsätter läser, ni som gör det! ♥
Förlåt för att jag inte har gjort det, men jag har inte haft tid eller lust på ett tag. 
Några saker ska jag ta upp.
1. Mitt tangentbord är smutsigt och behöver torkas av/putsas...
2. Skolan börjar imorgon... (ledig idag, i princip, utvecklingssamtalsdag på skolan), vilket betyder att höstlovet är över. Vart skönt med lov och har verkligen vilat upp mig inför de kommande 6 veckorna innan jullovet börjar. Vad jag vet så kommer vi ha 2 prov (kommer säkert komm 1 eller 2 till), några inlämningar, den största just nu är franska uppsatsen och sen ska jag har bokredovisning i engelskan. Jag läser boken Gone Girl, som även går på bio. Efter att jag har läst boken så ska jag se filmen för alla säger att den är bra. Boken är lite seg i början i alla fall, men nu har hon försvunnit precis och förhoppningsvis så blir boken mer spännande sen. 
Valde en engelsk bok på 463 sidor, bra Martina... Kommer ta lång tid innan den är utläst, inte van att läsa på engelska, men ska bli bättre på det- för man får ett större ordförråd i engelskan då. Om det hade vart en bok på svenska på 463 sidor och den har varit bra, så hade den varit utläst på en vecka eller mindre. Beroende på hur bra den är och hur mycket jag hinner läsa. 
3. Jag såg filmen Let's be cops igår. Jag rekommenderar den för man blir så himla glad av den. Det är en komedi och jag tyckte den var rolig! Så jag log hela filmen och skrattade mycket. Det är en sån film som gör en glad hur man än mår. 
4. Våra två undulater har dött. Tyvärr.. Gick väldigt snabbt och det är väldigt sorgligt och tyst. 
5. Jag har börjat träna igen, heja mig! Nu ska jag hålla igång det för en gångs skull! Jag hade sån träningsvärk för några dagarna sen, det var verkligen träningsvärken från helvetet. Det satt i låren också så jag kunde knappt gå, det var nästan omöjligt att sätta sig ner utan att hålla sig i och gå gjorde himla ont. Men nu är den borta. 
6. Imorgon så kommer jag berätta en sak som jag valt att inte skriva om förs nu. Men jag ska berätta det nu. Så får man följa mig i den processen. Detta är även ett sätt att berätta för min farmor och farfar som läser min blogg för att följa mig och min vardag eftersom vi inte ses så ofta för vi bor långt ifrån varandra. Men jag kommer gå in på de personliga detaljerna med dem privat. För jag ska bara skriva lite allmänt om det här.
7. Jag håller på att försöka skaffa mig ett extra jobb, det är alltid bra att få in lite extra pengar. Än så länge har jag hittat fått/hittat något. Men det är på gång. 
8. Jag ska bli bättre på att hantera stress och slappna av er. Jag är en väldigt stressad person och det är inte bra för min hälsa och jag måste bli bättre på att lugna ner mig och ta en sak i taget. 
9. Mina naglar la av, kan man säga. De ville inte samarbeta med mig längre och flera gick av. Men nu har de börjat växa mer, så förhoppningsvis så är det längre och jämnare snart! Blir taggad på att måla dem- för när jag låter dem växa så försöker jag att inte måla naglarna utan bara låter dem "andas". 
10. Jag träffade Olivia häromdagen, det hade gått nästan en månad i mellan ochd det är inte okej! Måste se till att träffa henne mycket nu de kommande veckorna. För kring den 20 december (någonstans där), så åker hon till Indien med sin pojkvän och är borta 3-4 veckor!!!!! Hon är borta över jul och nyår och allting! Kommer sakna henne massor! 
 
Ja, nu har jag uppdaterat er om lite saker. Nu ska jag plugga lite mer om en stund. Har precis gjort klart matten och ska göra lite franska. Resten av eftermiddagen och kvällen; duscha, läsa Gone Girl, skriva lite saker som jag måste komma ihåg, börja på inlägget som jag ska lägga upp imorgon och berätta vad det är som har hänt och sen ska jag väl sova, eftersom jag måste gå upp 6 imorgon..... woho.... 
Ha en fin kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela