HANNAMARTINA

MY HAPPY JAR

Publicerad 2014-03-12 19:13:15 i INSPIRATION, TIPS,

Ja, vad är en happy jar egentligen?
Jo, det är en burk som man lägger i lappar, och på dessa lappar så skriver man ner bra/roliga saker som har hänt. Sen så på nyårsafton eller första dagen på det nya året så läser man upp allt roligt som har hänt under året. Man blir väldigt glad av det, och det får en att tänka på det positiva istället för det negativa och ibland om man känner sig nere så kan man öppna sin happy jar och läsa på lapparna så är man oftast lite gladare efteråt. För man har läst något och så tänker man tillbaka på det och hur kul det var och att man borde göra det igen. 
Det är ett väldigt bra sätt tycker jag. 
Jag blev inspirerad av att ha en sådan här för Annie hade en sån 2013, vet inte om hon har en nu också, och så skaffade Olivia en sån också. Så detta året började jag med det! Och det är kul, för man behåller alla minnerna också mycket bättre än vad man skulle gjort annars! 
Sen kan man även ha en minneslåda där man lägger något som påminner om till exempel en resa. Till exempel när vi var i Barcelona med klassen så har jag kvar tunnelbanebiljetterna och sånt. 
Ni borde testa det! Rekommenderas starkt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela