HANNAMARTINA

TIPS: NÄR DET REGNAR!

Publicerad 2014-06-26 18:30:45 i TIPS,

Jag har sett att det ska regna de kommande dagarna och då tänkte jag att rekommendera lite saker som man kan göra när det regnar! 

1. Krympa ner i en fåtölj, i soffan eller i sängen med en bra bok och till exempel en kopp te! 

2. Städa- lika bra att göra det när det regnar så slipper man vara inne och städa en hel dag när det soligt och varmt ute! 

3. Kolla på filmer och serier! Så mysigt och underhållande! 

4. Baka! Det är mysigt och oftast blir ju det mesta man bakar gott! Så kan man äter massa goda bullar, kakor eller kanske något gott bröd i några veckor sedan!

5. Ta ett långt bad (vi har inget badkar för de valde bort det när vi skulle flytta hit, VARFÖR?!) men ni som att badkar kan göra det. Lyssna på lugnt musik, skrubba kroppen, smörja in och bara koppla av :)

6. Gå ut på en långpromenad. Det kanske inte är det roligaste, men jag har inget större problem med regn. Jag tycker bara det är skönt att gå ut i regnet. Både under och efter att det har slutat regna (luften precis efter regnet är helt underbar, känns så fräsch).  I alla fall, när man kommer hem efter en härlig promenad så är man blött så tar man på sig morgonrocken och krymper ner i sängen och bara myser tills man är varm och torr igen. Härlig känsla! 

Ja det var några tips från mig på vad man kan göra när det regnar. Inte så många kanske, men det är ju något i alla fall. Om ni gör något annat speciellt när det regnar så tipsa gärna om det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela