HANNAMARTINA

JAG BLOGGAR ISTÄLLET FÖR ATT VARA DUKTIG I SKOLAN...

Publicerad 2014-06-02 18:58:00 i ALLMÄNT,

Yes, the truth it is! 
Nej, men jag ska plugga, fast inte ännu. Jag har en samhällsuppgift som ska lämnas in imorgon, är klar med häften! Så ska göra hälften av hälften idag och det sista imorgon. Är för övrigt ensam hemma med hunden, kaninen och fåglarna (alltså inte ensam på riktigt). Har varit på terrassen med kaninen, ätit mellanmål 2 gånger, ja jag är en hungrig person, men det gick faktiskt 3 och en halv timma imellan! Resten av la familia är i Stenungsund och ignorerar mina sms... tack, älskar er också!
Grejen är att jag är sjukt uttråkad och typ kollar på youtube, dagdrömmer och skriver ner grejer som jag får upp i mitt huvud... MEN  jag pluggar inte. Skit också! Önskar mamma va här, så jag kunde säga till henne att säga till mig att plugga. Men nej det går inte.
Jag ska sätta mig i sängen sen och skriva, ibland går det bättre.
 
Vill börja läsa någon bok nu också, någon bra bok, helst på engelska för att det är kul och utmanande- och för att min lärare säger att mitt ordförråd är bra men att jag ska lära mig lite svårare fraser/ord, vad gör man inte för skolan liksom?!
Jag har läst "the fault in our stars" som ska komma på bio nu, längtar! Men jag har läst den på svenska och då heter den "förr eller senare så exploderar jag" ingen likhet alls mellan det svenska och engelska namnet (why?)
Jag kommer ihåg att den var väldigt bra, men inte exakt allt som händer, så jag vill läsa den igen fast på engelska innan jag ser filmen. Kommer gråta så mycket när jag ser det btw, för att det är en sån härlig historia och om jag inte gråter till den filmen så har jag blivit känslokall (vilket skulle vara såååååå knäppt om jag blev det, för jag älskar allt och till mestadels alla). Jag gråter till alla filmer nästan, finns det något sorgligt eller lyckligt eller något liknande = Martina bölar!     
 
Hunden skällde, jag ramlade nästan av stolen. ÅH!

Kommentarer

Postat av: Viveca

Publicerad 2014-06-03 09:33:01

Hej lilla Martina!

Förstår att du är lite splittrad. Så kan även jag känna det. Man vill så mycket men inspirationen uteblir. Särskilt nu när ljuset har återvänt.

Igår fick farfar sin trapphiss. Såg du säkert på FB. Idag ska han iväg till protesgruppen - inprovning av hans protes. Spännande.
Idag ska jag jobba i affären. Måste även fundera lite inför stundande födelsedag. Undrar om det kommer någon?
Kramar farmor Viv
PS Kaninen är söt - vad säger Karlsson? DS

Svar: Hej farmor! Va bra att farfar äntligen kan åka upp till övervåningen och hoppas allt med protesen går bra också!
Ja, det är klart att någon kommer på din födelsedag! Annars får du hämnas ordentligt! Karlsson är väldigt nyfiken på den och ska pussa och nosa hela tiden och även jaga lite. Men han är inte elak mot den i alla fall. Kram!
Martina Stolt-Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela