HANNAMARTINA

VART KOM DET DÅLIGA VÄDRET IFRÅN?

Publicerad 2014-07-14 14:01:40 i ALLMÄNT,

Det har regnat från och till de senaste dagarna. Varför? 
Det har varit suuuuuperfint väder och så kommer detta? De som skickade hit detta väder, var vänliga att ta tillbaks det NU. Tack. 
Jag sitter i alla fall i soffan och kollar på telefon, så social jag orkar inte och tycker synd om mig själv för att jag har jätteont i magen (den tiden i månaden ni vet...) Resten av familjen är och grejer inför att vi ska åka ut med båten. Vet inte om det blir idag eftersom det regnar ganska mycket från och till (igen tack för det..) men annars blir det imorgon! Det är dock inte så kul att vara ute med båten när man har ont i magen i princip varje dag och behöver ha tillgång till toalett 24 timmar om dygnet.. Men det löser väl sig. Förra året gick det bra för då hade jag inte såhär ont. Det har liksom kommit detta året. Va f*n liksom?! Kunde det inte bara fortsätta som det har varit? Jag behöver ju inte ha förlossningsvärkar varje månad bara för att........! åh. 
Nej nu pratar vi om något roligare tycker jag... Min tumnagel på högerhand har börjat växa till sig! YEY. De andra nio naglar ser fortfarand ut som skit men jag är mest glad att någon växer, haha! 
Jag ska faktiskt ha med mig nagellack och nagelgrejer till båten! Ifall man har lite tråkigt eller om naglarna börja växa ordentligt och man vill hålla dem starka osv så kan man måla dem! Älskar att ha målade naglar. Men det är även skönt att inte ha det, om naglarna är fina i alla fall. 
NEJ! Nu börjar det regna idag :(( 

Förresten, jag har gjort en deal med min kära moder och den lyder såhär: jag ska inte äta godis, chips, kakor/bullar på tre månader. Jag får dricka 1 cola på lördagar och jag får äta popcorn (inget socker i popcorn och glass för att det är sommar typ hehe. Saft och sånt ska jag hålla mig borta ifrån också. Jag får dricka måltidsdryck som det heter för det är nästan inget socker i dem men det de är goda och då blir det lite variation från att bara dricka vatten. Så igår köpte vi massa naturgodis som jag ska få ha som mitt "godis" i båten! Gott! Sen har jag tuggummin med smak också som kan lätta godissuget när det dyker upp! Och om jag klarar detta då så ska jag få 900kr (alltså 300kr/månad). Jag blev inspirerad av mina kusiner som gör detta.
Och jag gör absolut inte detta för att gå ner i vikt eller så. Utan jag gör det för att det är bra för tänderna, hälsan och jag får pengar för det, haha! Sen tycker jag att jag har ätit ganska mycket godis på senaste tiden och behöver dra ner på det lite. 
Så i mitten av oktober så är dealen avklarad! Igår va min första dag och det gick bra! Jag är ju extra godissugen nu med tanke på tiden i månaden. Men annars är det okej. Heja mig!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela