HANNAMARTINA

TIPS: NÄR GODISSUGET KRYPER FRAM

Publicerad 2014-07-30 14:10:01 i TIPS,

Ja, godissugen är jag ganska ofta, eller sötsugen i alla fall. 
Nu har jag ju en godispaus- vet inte om jag har nämnt det men det är jag nästan säker på att jag har gjort. 
Då får jag ju självklart inte äta godis och inte chips, bullar, kakor och inte dricka läsk. Jag får äta popcorn, nötter och sånt. Saft har jag fått dricka då och då. Vi kom överens om att jag fick dricka en cola på lördagarna, men jag har inte gjort det för jag vill vara lite mer ordentlig med det. Alltså, godispauser kanske man gjorde när man var liten, men jag vill göra det ändå för att minska på sötsakerna, bättre hälsa och jag får pengar för det, haha! Så tre månader håller detta på. Den 14 oktober är det slut. Jag klarat av snart 3 veckor. Hurra för mig! 
Men, ibland så blir man ju verkligen jättesugen, speciellt när mamma, Johan, Frida eller någon annan sitter och mumsar i sig. Då tänkte jag komma med lite tips! Och det här behöver ju inte bara gälla för de som vill ha godispaus, utan de som bara vill minska lite grann eller tränar, går på diet osv. 
 
När godissuget kommer, se till att ha något annat att äta eller gör något annat! 
♥ Tuggummi! Det finns så många sorter, olika slags mint, frukt, citrus, lakris osv. Ta ett tuggummi, så blir det oftast lite bättre. 
♥ Nötter i alla dess former. Gott, nyttigt och bra!
♥ Ät någonting, någon form av mellanmål eller lunch kanske? Oftast kommer godissuget när man är hungrig. Så gör en macka eller nått och se om det lugnar sig. 
♥ När du inte vill äta godis och någon sitter bredvid och mumsar i sig och du tycker det blir jobbigt att motså, så gå därifrån eller fixa dig något eget snacks att mumsa på. 
 
Självklart så tycker jag inte att alla ska minska på sötsakerna, det får man välja själv. Men om du vill det, så är ju detta några få bra tips som du kan använda dig utav. Jag gör som sagt detta för att förbättra hälsan, få pengar ;) och för att jag tycker att det har blivit väldigt mycket godis på sista tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela