HANNAMARTINA

NYÅRSLÖFTEN FÖR 2015

Publicerad 2014-12-06 20:00:00 i ALLMÄNT,

Ja, jag vet att det inte är nyår ännu, utan det är ett tag kvar. Men jag kan ju ändå börja klura på mina nyårslöften. Jag ska försöka att tänka lite annorlunda detta året när jag skriver dem. Tänka mer på min hälsa, för att jag ska vara glad och vad jag kan göra för att förbättra saker och ting. För det man vill ändra och kan ändra- ska man ändra- varför inte liksom?
Det man vill ändra men inte kan ändra får man lära sig att leva med och utvecklas tillsammans med det. Lära sig tycka om sig själv ändå. Du är bra ändå ♥
 
Detta året har varit turbulent kan man verkligen säga. Jag har varit kär, men det blev inte som jag tänkt mig, jag har varit ledsen mycket, väldigt negativ har jag varit också, osäker, stressad, varit på gränsen till att bara bryta ihop totalt. Jag har varit nere och är fortfarande ganska nere men jag har bestämt mig för att gå och prata med någon och få hjälp att bygga upp mig själv och få tillbaka min motivation, ändra sånt som inte är bra för mig. Mycket kan man göra själv men ibland så tar det bara stopp och man behöver lite hjälp på traven och det behöver jag. Jag behöver en lite knuff åt rätt håll. Lära mig att gå min egen väg, göra det jag vill och mår bra av. Inte göra saker för att andra ska bli nöjda och jag inte får något utav det. Utan bara gör för fridens skull. Jag måste bi bättre på att säga nej när jag inte vill och stå upp för mig själv. 
Tro på mig själv att jag kan och när det blir svårt så ska jag ta det bit för bit och be om hjälp. 
Jag ska inte låta andra sätta sig på mig. Absolut inte. 
 
2015 ska bli mitt år, där jag tar kontroll över mitt liv för det är just mitt liv. Jag vill leva i nuet och inte oroa mig så mycket för allt. Se det positiva i allt och fokusera på det. Till exempel mattenationella. Det kommer vara svårt, men jag ska kämpa och förbereda mig och göra mitt bästa på provet och provet är bara tre timmar. Tre timmar av mitt liv och sen är det över. Och det provet kan påverka mina betyg och mina betyg kan ge mig möjligheter. Massor utav dem. Så 2015, detta året ska jag skina med alla personer som jag älskar och som jag har omkring mig som gör dagarna lättare. Jag vill faktiskt tacka alla fina människor som funnits med mig och speciellt nu på sista tiden när jag inte mått bra och ni har frågat hur jag mår och hjälpt mig och stöttat mig. Ni har fått mig att skratta när det verkligen har behövts och ni hjälper mig att ta ett steg i taget. Ni är underbara och jag älskar er. 
Ni andra som gjort mig ledsen, arg och fått mig att känna mig sviken eller fått mig att göra saker som jag inte vill eller fått mig att bli mer negativ eller fått mig att känna att jag inte kan eller inte är något eller som bara får mig att inte känna mig som jag ska- ni alla kan gå och trampa på en legobit. 
Det gör j*vligt ont ska jag säga er, men det är kanske det ni behöver. För människor som trycker ner andra kan lika väl göra det. För jag tänker inte låta folk trycka ner mig mer. Det är en sak som är säker!! 
 
Alla ni där bakom skärmen som läser detta, lev ditt liv, gå din väg, gör saker som gör dig glad och ger dig en positiv knuff mot framtiden. Men försök ändå att lev i nuet. Andas. Ta hjälp om det behövs- allt kan man faktiskt inte klara själv även om man vill det. Gör om, gör rätt. 
Låt inte någon trampa på dig. Behandla andra som du vill bli behandlad. Gör ditt bästa, mer kan du inte göra. Det bryter bara ner dig om du inte slappnar av och lyssnar på vad magkänslan säger. Alla säger att ingen är perfekt. Men det är du- på ditt sätt. Ta hand om er! Ni är bäst och jag är glad ni läser vad en 17årig tjej har att säga och vad jag tänker. Var dig själv, även om det kan vara det svåraste som finns ibland. 
Avsluta dett året på bästa sätt och börja nästa år ännu bättre! ♥ 
Ha en härlig kväll med mycket mys och roligheter. Dröm stort och följ dem! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela