HANNAMARTINA

IT'S THAT TIME OF THE YEAR, IT'S CHRISTMAS TIME!

Publicerad 2014-12-06 16:53:01 i ALLMÄNT,

Kämpar på med att få upp julstämningen och tänkte köra en Christmas tag som jag hittade någonstans. Tänkte köra samma Christmas/Winter tag som jag gjorde förra året men jag vet inte riktigt om jag ska det? Anledningen till varför jag funderade på att göra det är för att jag vill se om något har ändrats på ett år, men vi får se. Nu tänkte jag i alla fall göra denna.
 
Äggtoddy eller varm choklad? Tror inte att jag har smakat äggtoddy och om jga känner mig själv rätt så skulle jag nog inte gilla äggtoddy. Så jag väljer varm choklad. Det är ju så gott, med massor med marshmallows! 
 
Färgade eller vita ljus? I granen eller som dekorationer då, borde de mena. Jag gillar vita ljus, eller alltså de genomskinliga. 
 
Julstrumpan eller presenter? Vi har små presenter, godis och en tidning varje år i julstrumpan. Så båda! 
 
Ge bort eller få presenter? Jag älskar att göra folk glada och det är så kul att köpa och slå in julklappar. De blir glada för någonting som jag har köpt och det gillar jag. Självklart är det alltid kul att få julklappar, vem tycker inte det? Så båda igen. som ni kanske har märkt så är jag inte speciellt bra på att välja det ena eller det andra. Om jag verkligen skulle följa "reglerna" så skulle det ta vääääääldigt lång tid för mig att bestämma mig, haha!
 
Ängel eller stjärna? Om det menar i toppen på granen så svarar jag nog stjärna för det har vi alltid haft och våran julstjärna är så fin. 
Om de menar dekoration runt omkring så... väljer jag änglar som bordsdekoration osv men stjärnor att hänga i fönstren. 
 
Öppna presenterna snabbt eller långsamt? Långsamt helt klart. Man vill ju njuta av presentöppningen när man har väntat så länge. Sen ska man kolla lite på den och tacka dem som gett den till mig. Jag väntar sällan till sist med att tacka alla samtidigt, jag gör det ordentligt direkt efter att jag har öppnat den. Älskar att öppna paket över lag :D
 
Brasa eller slädturer? Jag tror inte jag har åkt någon slädtur, kanske när jag var liten. Men det ser mysigt ut att gosa ner sig i en sån men jag väljer nog brasa för det är det som jag har upplevt mest eller vad man ska säga. 
 
Snöbollskrig eller göra en snögubbe? Jag tycker båda är roligt. Man blir aldrig för gammal för det tycker jag!
 
Sjunga julsånger eller berätta julhistorier? Sjunga julsånger, det är mysigt att gå runt att sjunga på ♥
 
Röd eller grön? Röd.
 
Plastgran eller riktig? RIKTIG! Visst det ramlar av barr, men det luktar gott och en riktig gran är mycket finare än en plastgran. Det blir mer julkänsla med en riktig. 
 
Har du varit snäll eller dum detta året? Snäll, skulle jag säga. Såklart man varit sur och kanske bråkat med någon, men det gör väl alla. Men det är inte så att jag slåss eller så, haha. 
 
Vad är din favorit julmat? Jag gillar det klassiska. Jag gillar köttbullar, prinskorv, potatis, julskinka osv. Inte så mycket för sill och jansons frestelse. Det är inte riktigt min grej. Men resten är ljuvligt! ♥
 
Köper du julklappar tidigt eller sent? Jag brukar köpa julklappar i december och inte tidigare. Mellan andra och tredje advent ungefär brukar jag julhandla. Brukar ta lång tid för mig att hitta alla julklappar till alla. Men detta året har jag försökt skriva ner så många julklappstips som jag kan komma på till mina nära och kära. 
 
Vilken är din favorit julsång? Jag har en del olika och jag gillar väldigt blandat. Detta är väl dem jag lyssnar mest på just nu i alla fall. 
Wham: Last Christmas
Bing Crosby: I Wish You A Merry Christmas
Bruce Springsteen: Santa Claus Is Comin' to Town
Justin Bieber: Mistletoe
Ainbusk: En Julsaga (Fairytale of New York)
Céline Dion: Happy Xmas (War Is Over)
Il Divo: Amazing Grace
Marzipan & Mistletoe: Auld Lang Syne
Mariah Carey: All I Want For Christmas Is You
Christina Aguilera: Have Yourself a Merry Little Christmas
Band Aid: Do They Know It's Christmas?
Ariana Grande: Love Is Everything 
ABBA: Happy New Year
Om jag bara får välja en så vet jag inte... Kanske Auld Lang Syne? Den är så fin!
 
Har du någonsin haft en vit jul? Ja, det är snö varje julafton så långt jag kan komma ihåg. Snön brukar komma kanske en vecka innan julafton om den är lite sen. Så snö är det alltid på julafton här i Sverige. I alla fall hos mig. 
 
Vad är den bästa julklappen då någonsin fått? Åh, det vet jag inte riktigt... Jag får väldigt bra julklappar varje år. Alla är jättebra! Jag fick en telefon en gång och blev jätteglad för den. Sen har jag fått andra saker också. Alla har varit lika bra! Så jag kan inte riktigt välja en. Eller vänta, jo. Julen 2009 så fick hela familjen en resa till Spanien tillsammans men Johans föräldrar, och hans systrar och deras familjer. Det var e väldigt rolig resa, förutom när jag fick matförgiftning och fick ligga inne i 2-3 dagar. 
 
Kan du alla namnen på jultomtens renar? Ehh... jag kan Rudolf och att det är åtta andra renar också. Haha, skäms... Nu googlade jag och fann namnen på dem: Dasher, Dancer, Prancer, Vixen, Comet,  Cupid, Donner och Blitzen.
 
Vad önskar du dig i julklapp? Jag önskar mig lite olika böcker, en hudvårdserie för känslig hy från The Body Shop, nagellack (haha.. ovanligt va?), Vänner-boxen för nu när vi flyttar så har jag ingen för de två som vi har är Johans, m.m. 
 
Vilken del av julen ser du mest fram emot? Julafton och dagen efter för det är då jag ska fira jul. Kalle Anka, även om det har gått i så många år så älskar jag det fortfarande haha, mellandagsrean för det är fortfarande jul då haha! All julmat och julgodis. Älskar det! 
 
Nu känner jag lite mer julkänsla i kroppen faktiskt! Härligt! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Wilma

Publicerad 2014-12-06 17:43:13

Hej, jag lånade din tag från förra året till min blogg, om det är okej? Den kommer inte att publiceras förrens den 23e men tänkte säga till ändå.
:)

Svar: Hej! Klart det är okej! Släng en någon länk i slutet kanske? Inget måste :) Va snällt av dig att du sa till ändå, kram!
Martina Stolt-Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela