HANNAMARTINA

6 DECEMBER

Publicerad 2014-12-06 11:22:21 i ALLMÄNT,

Hoppas att ni välkomnar tillbaka den dåliga bloggaren...! 
Jag vet att det har varit extremt dålig uppdatering under en hel månad. Men skolan har fått gå före och nu har vi haft såååå mycket, kan inte ens komma ihåg när jag hade så här mycket läxor och prov. Nästa vecka har jag två prov och en inlämning eller det kanske var två? Får kolla kalendern, är så glad för att jag har den, annars hade jag aldrig kommit ihåg någonting. 
Imorgon har jag deadline för en krönika som ska in i svenskan. Och helgen kommer gå till plugg... Vecka 51 som är efter nästa vecka så är det två prov igen och en inlämning. Jag får ångest bara jag tänker på hur mycket det är som måste göras innan den 19 december, då vi har avslutning. 
Ska skriva upp en plugg-to-do lista, så jag vet allt som ska göras så jag bara kan bocka av det. Jag får sitta 1-2 timmar med varje grej så jag inte bara gör en sak för då tar det dubbelt så lång tid. Ett bra pluggtips faktiskt. Att gå mellan lite olika ämnen. 
 
Skulle julhandlat idag med Johan men mamma är sjuk så vi får ta det en annan dag. Kanske nästa helg eller imorgon om det passar. 
Nu var det några veckor sen jag kollade på Grey's anatomy och Teen Wolf, så jag får göra det nu i helgen, om jag hinner det. Mitt rum behövs också storstädas! 
 
Idag är det 18 dagar kvar till julafton, kan det stämma tro? Ja det gör det nog. Jag känner mig dock inte så julig... Jag har lite julpynt i mitt rum  men inte sådär jättemycket. Många dekorerar ju om hela rummet i röd, vita, guldiga och gröna detaljer för att det ska bli så juligt som möjligt. Men inte jag. Jag har lyssnat på julmusik men det får mig inte på speciellt juligt humör ändå. Det kanske är för att det inte kommit någon snö? 
Jag måste göra mer juliga saker. Jag har faktiskt skrivit upp julfilmer som jag kan kolla på för att få upp julstämningen lite. Då borde väl julkänslan smyga fram lite i alla fall. 
 
Denna julen blir lite annorlunda, men tanke på separationen så vet jag inte riktigt hur det kommer bli. Vi flyttar i början av januari och det är inte alls långt kvar. Och denna julen så ska jag faktiskt fira hos pappa och det var längesen! Så det ska bli kul och min lillebror pratar ju så mycket nu och tycker om mig jättemycket och det är så kul att han är så stor nu. Väldigt söt! Så från 23-25 tror jag det blir så är jag hos pappa. För jag åker nog inte tillbaka till mamma på julaftonskväll utan det får bli dagen efter istället. Och då ska jag fira jul med mamma, Johan och Frida. Så då får jag öppna presenterna som är från dem och de får öppna presenterna som är från mig. 
Jag har faktiskt varit duktig och en aning smart som skrivit ner när jag kommit på en present till någon i min familj eller när de har sagt något som de vill ha så har jag noterat det. Så slipper jag yra omkring och leta- kommer fortfarande göra det till några men inte lika mycket som de andra åren. 
 
Nu blev det ett himla långt inlägg men det är jag skyldig er och jag ska se till och skärpa mig och börja blogga mer! Hoppas ni får en rolig lördag! Hej så länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela