HANNAMARTINA

LÖRDAG

Publicerad 2014-08-30 12:28:54 i ALLMÄNT,

Hej på er!
Jag sitter och funderar på om jag ska måla naglarna eller om jag ska vänta tills imorgon... Tror jag väntar tills imorgon ändå.. Vi ska förmodligen ut med båten en natt, för det är sista natten innan vi ska ta upp den. 
Hoppas vädret håller i sig för det verkar som det ska regna hela eftermiddagen och även imorgon. Annars kanske vi kan stanna i våran hamn och bara sova i den. 
På måndag, onsdag och torsdag verkar det som det ska bli fint väder, strålande sol och mellan 20-23 grader, härligt! Tisdag skulle bli molnigt. 
Ganska skönt med fint väder även om jag ser fram emot hösten och alla mysiga fördelar med den. 
För även om jag gillar när det är varmt så känns det ganska meningslöst att det är det när man sitter instängd i ett klassrum och dessutom blir det som en bastu på våran skolan när det är varmt ute... 
Jahapp, då skrev jag en lång berättelse om vädret... kul. 
 
I alla fall nästa vecka drar franskan igång igen... jippi... och även det individuella valet, jag har naturkunskap 2. Dock är jag ensam från min klass där som jag har nämnt, så har de andra två kommit i en annan grupp, men så får det väl vara då... I franskan så trodde jag att jag skulle vara själv för Madde hamnade i en annan grupp men en tjej från min klass är i min grupp, så det känns skönt. Så slipper jag vara ensam. Jag är extremt blyg när det gäller att träffa nya människor, speciellt folk i min ålder... och även när man måste prata franska framför dem...! HJÄLP
Jag ser verkligen fram emot att inte behöva läsa någon franska nästa år. Visst det är kul att lära sig nya språk, men det är jättesvårt och så fort man har börjat lära sig något så kommer helt nya grejer. Man skriver helt annorlunda på franska än man pratar. Om man skriver en mening om någonting så säger man det på ett annat sätt, om ni förstår vad jag menar. Men förhoppningsvis ska jag kunna höja mitt betyg ett steg i alla fall. 
Jag vill höja mig i franska och matte mest. Klart jag vill ha så bra betyg som möjligt i de andra kurserna men jag var minst någon med mitt franska- och mattebetyg.
 
Nu har jag gått i skolan i en vecka. Känns som jag har gått i en månad. Jag är verkligen heeeelt slut när jag kommer hem från skolan. Helt slut. Måste lägga mig och vila en stund och piggna till lite. Sen tränar jag ju också, vilket är rätt jobbigt när jag är så trött. Men jag försöker göra mitt bästa! 
 
Igår så kollade jag på Grey's Anatomy hela eftermiddagen/kvällen, hehe. I slutet av säsong 7 och nu i början på säsong 8 så är det lite kaos. Älskar verkligen den serien. Den är inte som alla andra serier tycker inte jag.
 
Planerna för imorgon när vi kommer hem (om vi åker ut) är att småstäda lite, plugga och bara ta det lugnt. Förbereda mig mentalt inför nästa skolvecka!
Nu ska jag klä på mig för jag sitter fortfarande i pyjamasen, hihi. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela