HANNAMARTINA

I LOVE MOVIES

Publicerad 2014-08-23 11:15:00 i

Filmer, åh det finns så mycket att säga om filmer. 
De är underbara, ibland hemska, visar olika budskap- som ibland är tydliga och ibland inte. 
Jag älskar att kolla på film. Det är mysigt, bara bädda ner sig i soffan eller i sängen eller bara sitta framför datorn och slökolla. Sen är det mysigt att göra det med någon man tycker om. Kan vara pojkvän, flickvän, mamma, pappa, lillebror, storasyster, bästa kompisen, kusinen- vem som helst! 
 
När jag inte har något att göra så kollar jag på film (eller en serie), när jag målar naglarna, när jag är trött men inte vill sova, när jag inte kan sova, när jag är med en kompis eller när jag är ensam hemma (känns inte lika ensamt då)- då kollar jag på film. 
Ibland kan det bli för mycket filmtittande. Så då gör jag annat. Sen när jag går i skolan blir det såklart inte lika mycket heller. 
Sen kan jag dessutom kolla om samma film flera flera flera gånger! Utan problem. Vissa måste vänta ett tag, men jag kan se den direkt efteråt igen om jag verkligen gillade den. Yup, that's me! 
Serier är inte så dumt det heller- på jullovet satt jag upp nästan till solen gick upp och kollade för att det var så spännande och jag kunde inte sluta titta. I serier så är det ibland hur spännande som helst och när den delen i serien är slut, så kommer det lite avsnitt som är lite halvtråkiga som man slötittar på när man är supertrött eller medans man bäddar sängen, plockar undan eller något sånt. Och precis när man har bestämt sig för att man ska kolla ett avsnitt till och sen stänga av- BOOM, så blir det spännande igen, det händer något, någon dör eller vad som helst. Så måste man titta på ett avsnitt till och ett till och bara ett till. Sen slutar det med att sitter 4 timmar till, helt förstenad och bara kollar och kollar. 
Ibland kan jag få migrän bara för att jag har tittat i timmar, är jättetrött och inte har ätit och helt snurrig av allt tvtittande. Så somnar jag helt utmattad. 
Bara jag som kan bli så beroende? Eller är så konstig? Please tell me I'm not the only one...! 
 
På tal om filmer så kollade jag faktiskt på film igår, 3 stycken. Varav 2 av dem var barnfilmer som jag såg med min lillasyster på morgonen för att hon ville det. Men ändå. I love movies, simple as that. 
 
Och nu har jag skrivit ett helt inlägg om filmer och serier... Kanske inte så kul att läsa, men jag älskar filmer och jag skriver om det här såååå ja. 
Godmorgon förresten och nu ska jag iväg på brunch! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela