HANNAMARTINA

VÄNNER ÄR LIVET ♥

Publicerad 2013-11-05 21:45:00 i INSPIRATION,

Vänner för mig är väldigt viktigt. De ger mig energi och de är underbara! Vi kan prata om allting, de inspirerar mig med massa saker. De fyller mig dagar med solsken. 
Det finns egentligen ingen mall på hur en vän ska vara- men det viktigaste för mig är att de lyfter mig istället för att trycka ner mig, de stötar mig, de står upp för mig, att de ger mig energi och får mig att skratta. Självklart ska de förvänta sig samma saker av mig tillbaka. Man ska absolut inte ta sina vänner förgivet! Jag älskar att ge, inte bara ta. 
Nu är det såklart svårt att träffa dem varje dag eftersom vi går på olika skolor, det är en stor förändring som fortfarande känns konstig för mig, att de inte är där varje dag när jag kommer till skolan. Jag har flera nya vänner nu, men självklart umgås jag med mina andra och jag saknar dem! Absolut gör jag det! För inför gymnasiet så kändes det nervöst med ny skola och nya människor, men det konstigaste var att lämna allt som man varit en del av i flera år: min skola, mina lärare, min klass och framför allt mina närmsta vänner! De känns så långt ifrån fast de bara är ett samtal eller ett sms bort, men ändå. När vi ses så blir det som en nytändning på vänskapen (eller hur man ska uttrycka sig) och det är så roligt! 
Ta hand om dina vänner, kärlek kanske inte varar för evigt- men vänskap gör ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela