HANNAMARTINA

JUL OCH NYÅR ♥

Publicerad 2013-11-10 11:30:49 i ALLMÄNT,

Julen:  Under flera års tid nu så har vi firat ju hos Johan föräldrar med hans två systrar och deras familjer, väldigt mysigt. Men detta året blir det lite annorlunda, för Johans syster Annika och hennes familj firar jul med hennes mans familj varannat år, och i år ska de gör det. Och Johans andra syster Annsofie och hennes familj ska åka skidor över jul. Så då är det bara vår familj och Johans föräldrar kvar och vi ska vara hos oss. Vi har faktiskt inte firat jul där vi bor nu och vi har ändå bott där i 5 år, vi har alltid åkt hem till Johans föräldrar. Så det känns lite annorlunda att de andra inte ska vara med och att vi ska vara hos oss. Men alltid på annandagen så åker vi hem till Annika och äter middag, då träffas vi alla igen. Men jag längtar till julafton och också till dagarna innan med alla förberedelser, stämningen, julmusiken, julgodis, doften av julgran, när granen är tänd och allt fint hänger på och alla paket ligger under. Åh så mysigt! 

Nyår: Jag vet inte om det är bestämt, men kanske så ska vi vara hos Dan och Malin (+deras två barn) i Lysekil över nyår. Det ska bli mysigt, och äta massa god mat och sånt. Men det är inte bestämt ännu. Men jag tror det blir så. Och efter nyår så åker vi ju till Branäs! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela