HANNAMARTINA

FY FARO FÖR PROV

Publicerad 2013-11-09 14:44:27 i ALLMÄNT,

Nu har jag suttit i sju timmar och pluggat och jag håller på att bli knäpp. Jag tog en pause i början, det var då jag bloggade och sen en snabb matpause, men sen har jag bara suttit och pluggat och pluggat och pluggat. Jag orkar inte mer. Men jag måste! Historiaproven är de värsta för att det är så mycket som ingår i ett prov, som man dessutom ska lära sig på väldigt kort tid. Våran historialärare är inte så bra på att planera, hon har massa krav på att vi ska lära oss allt, så tar hon allt i turbofart och innan vet ordet av det så är det prov. Våra andra lärare är mycket bättre än henne när det gäller sånt... Sen har vi matteprov som jag måste plugga på också. Hittills har jag bara suttit med historian, jag tänkte göra matten på söndag eller måndag efter provet och plugga inför matteprovet hela nästa väcka fram tills på fredag då vi ska ha det.
Och snart har vi prov i kemi också, så det måste jag börja plugga på det nästa helg. Mycket som ska göras på så kort tid! VI har väldigt mycket prov. Nästan varannan vecka, det beror lite på, men nästan varannan vecka. Man är helt utmattad och stressad hela tiden, usch det är inte kul!
Men det är ca 1 månad kvar till jullov, tiden går så fort- och det är nog för att man har så mycket att göra hela tiden, man hinner inte ens tänka efter vilken dag det är. Massa prov, redovisningar, uppgifter, inlämningar osv osv. Så det ska bli skönt med lov snart. Det är så konstigt, jag är redan helt slut och jag hade precis höstlov.
Nu måste tillbaka till plugga och kanske ta en liten powernap eller nått känns som jag behöver det!
Mamma och jag kanske åker till Frölunda Torg efter hon har slutat, JC ska ju gå i konkurs så de har säkert massa rea nu! Synd dock att de har gått i konkurs, det förstår inte jag riktigt- jag trodde att det gick jättebra för den affären, men tydligen inte :(
Så får vi ses om jag shoppar något i alla fall. Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela