HANNAMARTINA

FALSKA RYKTEN OCH DRYGA MÄNNISKOR

Publicerad 2013-11-08 19:08:40 i ALLMÄNT,

Jag och en vän pratade om folk som som sprider rykten och är dryga. Det är bland det värsta jag vet. Jag blir så sur på sådant, man beter sig inte som ett svin mot någon, man är trevlig. Man kan även försöka vara trevlig även om man inte gillar personen, ibland går det inte men man kan ju försöka i alla fall. 
Vi pratade i alla fall om hur mycket personen som är dryg och sprider rykten och pratar om saker som man inte vill prata med andra om, hur mycket de sjunker i ens ögon. När jag hör sådan så vill jag bara söka upp personen och slå till den, men det gör jag inte. Men jag skulle vilja. Varför tror man att om man är dryg så är man cool, vad är grejen med det? Det är inte coolt- speciellt inte när man beter sig dåligt mot en annan person. 
Sen sprider man definitivt inte rykten om någon, varken sanna eller falska- för man kanske inte vill att andra ska få veta vissa saker, lite privatliv vill man ju ha. 
Nej, men jag blev bara så irriterande när jag fick höra detta så jag vara bara tvungen att skriva om det. Jag tycker det är oacceptabelt att bete sig så. Man gör inte så, man frågar om man får berätta något innan och inte gå bakom ryggen på någon. Sen har man väl åtminstone hyfs i kroppen så man inte är dryg mot någon?!
Det var bara det jag ville ta upp! 
 
Annars är jag just nu hemma och ska ha fredagsmys med min mamma. Mysigt! Imorgon väntas otroligt mycket plugg! Jag har historiaprov på måndag och sen har jag även matteprov på fredag, så i helgen blir det mycket plugg. Ska sitta på mammas kontor och plugga. 
Nu ska vi mysa ♥

Kommentarer

Postat av: Viveca

Publicerad 2013-11-09 10:11:07

Du är så klok! Håller fullständigt med
om allt du skriver!

Lycka till med pluggandet - verkar bli passande väder.

Kram Farmor

Postat av: Stefan

Publicerad 2013-11-13 21:38:21

Bra skrivet! Fin blogg du har :)

Svar: Tack! Du har också en bra blogg med bra inlägg.
Martina Stolt-Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela