HANNAMARTINA

DEN OVILLIGE FUNDAMENTALISTEN

Publicerad 2013-11-13 21:00:00 i INSPIRATION, TIPS,

Filmen handlar till mesta dels om hur det såg ut mellan USA och Pakistan efter 9/11, hur USA behandlade utlänningar och även om en kille som heter Changes Khan, han är huvudpersonen. Temat är rasism, bland annat.
 
Personligen så tyckte jag att det var en väldigt bra film, jag trodde den skulle vara dålig med tanke på hur min lärare beskrev den, men den var inte alls dålig. Den avr väldigt bra coh den hade ett tydligt budskap. Man fick se hur en person med en utlänsk bakgrund behandlades efter 9/11. Man kan förstå att de var rädd att något mer skulle hända, men då kontrollerar man alla som kommer till landet. Sen i en scen när Changez, hans chef och en arbetskollega kom tillbaka efter ett projektarbete i Phillippinerna så tar de in Changez med en gång, men inte de andra, och det var några som undrade efter att filmen var slut: varför de inte tog in hans arbetskamrat som var svart? Och varför de inte tog in hans chef som var vit? Som sagt, jag förstår att de var rädd att något sådant skulle hända igen, men man behöver inte bemöta människor med en annan bakgrund på ett rasistiskt sätt för det. 
 
I alla fall, jag tyckte att filmen var väldigt bra och jag rekommenderar den verkligen. Alla borde se den, den var bra och den berörde en massa saker och tog upp saker som är bra m.m. Det var en bra kombination av information, händelser, beteende, karaktärer, geografisk miljö, social miljö m.fl. Hoppas alla ser den, för den var bra! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela