HANNAMARTINA

ANTI PLUGG

Publicerad 2013-11-11 21:22:09 i ALLMÄNT,

Känner att jag inte riktigt har motivationen med mig just nu... försöker ta pauser, äta, dela upp det och sånt, men jag orkar inte. Jag gör det men det går segt och det inte roligt för tillfället... Det är ganska mycket i skolan just nu, prov, läxor och sånt. Man sätter stor press på sig själv. Man vill vara så bra som möjligt, vilket är lite svårt när allt är så nytt, annat sätt att tänka, nya lärare, nytt tempo m.m. Sen vill man också ha fritid, träffa vänner, ha mysig hemmakväll eller bara ta det lugnt och inte plugga. 
Just nu känner jag att jag inte har tid att umgås med mina vänner från min gamla skola, och jag tycker att det är rätt jobbigt... och när man väl får chansen så är oftast något annat inplanterat sen tidigare eller något sånt och då får jag dåligt samvete. Jag vet liksom inte hur jag ska göra och hinna med allt som jag vill göra. Förutom min familj och sånt så betyder mina vänner väldigt mycket för mig. Jag har få vänner som står mig nära och jag gillar det för de är dem jag litar på mest och som jag tycker om mest. Några från min gamla skola och även på min nya. Vänner är härligt att ha och man ska ta vara på dem, därför känns det så jobbigt att man inte hinner ses ordentligt och samtidigt vill man fokusera på skolan, vara med sin familj, lära känna nya kompisar och träffa dem m.m. Men så fort jag träffar dem så har vi alltid så roligt och känns skönt att allt är precis som det ska vara när vi träffas! :) 

Kommentarer

Postat av: Viveca

Publicerad 2013-11-12 10:49:06

Förstår att det är motigt emellanåt. Helt normalt. Grå november ger inte så mycket energi. Själv har jag en dunderförkylning som sänkt mig helt. Orkar inte mer än att läsa och vila. Håll ut lite till, dina vänner finns kvar, vi finns kvar och snart får vi tända julljus, sända upp nyårsraketer och sedan är det inte långt till vår!
Kramar från farmor och farfar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela