HANNAMARTINA

TIPS: DAN FÖRE DAN

Publicerad 2013-12-18 11:00:00 i TIPS,

Ja, så har vi ju det här med dan före dan.. Den dagen brukar oftast gå rätt långsamt medans julafton svischar förbi! Eftersom att det är dagen innan julafton och man kanske är lite spänd på sina julklappar, man vill ge bort dem man har köpt, äta julmat, mysa, vara med släkten och Kalle Anka och allt möjligt. Så då går ju dagen lite långsammare, så känns det alltid när man väntar på något. Så jag tänkte ge lite tips på vad man kan göra för att det ska gå lite fortare och vara lite roligare när man väntar på att julafton ska komma! :D
 
♥ Måla naglarna- man kanske vill ha någon speciell julmanikyr eller något sådant. 
♥ Kolla på julfilmer, så man blir boostad med julkänslor! 
♥ Kanske slå in de sista julklapparna, om man inte gjort det. 
♥ Man kan spela lite familjespel med familjen.
♥ Om man har hund kan man gå en långpromenad med julmusik i öronen. Behöver ju inte ha en hund för att göra det. 
♥ Läsa en riktigt bra bok under en filt i soffan med lite julmust till.
♥ Ringa en kompis eller träffa en kompis som man kan bjuda hem. Så kan man fika lite och prata om året som gått eller bara umgås. Väldigt mysigt! Eller så kan man hälsa på en släkting, om man har någon som bor nära. Som man kan ta en julfika med. 
♥ Förbereda familjens julstrumpor. Jag brukar fixa mammas, köpa saker som hon tycker om och lägga i. Mamma och Johan får öppna juklapparna de får av mig på kvällen. Men annars får alla någon tidning, godis och paket. Mamma och Johan öppnar sina paket som de ger varandra på morgonen- vet inte hur de kommer göra detta året dock. 
♥ Om du har syskon, så kan ni köra en heldag tillsammans, mysa, kolla på film, äta godis och bara umgås. Det kan vara väldigt mysigt. 
 
Hoppas tipsen kan ge er lite inspiration ifall nu får det tråkigt dan före dan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela