HANNAMARTINA

NYÅRSLÖFTEN FÖR 2016

Publicerad 2016-01-28 12:27:00 i ALLMÄNT,

Jag skrev ju att jag inte hade tänkt att ta upp mina nyårslöften/mål för detta året. Men jag tänkte ändå ta upp några av dem, inte alla. Det är alltid kul att läsa när folk skriver sina löften och sen får man följa dem och se hur det går igenom året. Så här är ett urval av mina löften/mål för detta året: 
 
♦ Kämpa på i skolan- det är mcyket att göra i skolan nu när det är sista terminen (eller det är alltid mycket i skolan) och det är lätt att tappa fokus och hamna efter eller skita i det. Jag ska plugga ordentligt (det gör jag alltid men ibland börjar jag lite i sista minuten och då blir det väldigt stressigt). Jag vill få väldigt bra betyg. Jag nöjer mig inte med vissa betyg för jag vet att jag kan nå dem som jag har satt upp som mål för varje kurs. 
 
♦ Träna så ofta jag kan- väldigt klyschigt men jag måste verkligen komma igång med min träning för jag mår så mycket bättre och det är viktigt när det gäller min diabetes och min övriga hälsa. Jag har varit slapp och lat tillräckligt länge nu. 
 
♦ Ta körkort- jag har varit väldigt långsam med det. Jag började köra när jag hade fyllt 16 men sen tog skolan över och jag ville lägga full fokus på det och sen blev det inte av och därefter blev jag sjuk och sen har vi glömt bort hela tiden att söka nytt lämp eftersom det måste stå att jag har diabetes. Men jag ska fixa allt detta innan sportlovet! Nu är det bara så, så jag kan börja köra igen. Jag vill helst ta körkortet innan/tills sommaren men om det blir för tajt med tid så ska jag ta det innan detta året är slut i alla fall! Så är det bara! 
 
♦Ha kul och vara mer positiv- jag har varit väldigt negativa alldeles för länge och det påverkar mig så mycket och allt blir så mycket tråkigare. Jag vill göra fler roliga grejer och blanda alla måsten med roliga saker. 
 
Detta var några av mina löften/mål för i år. Jag är nöjd med dem. Jag har även några till men dem behåller jag för mig själv. Jag önskar mig själv och er andra ett stort lycka till med årets löften och mål! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela