HANNAMARTINA

DAGENS SYSSELSÄTTNINGAR

Publicerad 2016-01-26 21:19:00 i ALLMÄNT,

Jag har varit hemma från skolan idag för jag har haft feber (inte lika farligt idag dock men jag kände mig inte helt hundra än). Sen fick jag reda på att jag har ärvt samma sjukdom som mamma har igår när jag var hos läkaren. Jag vet inte vad den heter men den innebär i alla fall att man har fel på ämnesomsättningen och symtomerna är bland annat att man blir extremt trött (vilket utvecklas som en typ av depression) och man går upp i vikt och kan sen inte gå ner, precis det som hänt mig och det har varit så väldigt länge. Och min läkare tyckte att vi skulle avvakta tills mars när jag skulle komma tillbaka för att se om jag behöver börja äta Levaxin (så som medicinen heter). Men när mamma såg mina dåliga värden så tyckte hon det var en jättedum idé eftersom det kan bli värre och jag mår ju inte bra. Så hon skulle ringa honom och fråga om jag kunde börja direkt med medicinen. Hon är ju distriktsköterska och har själv sjukdomen så hon vet ju och dessutom är jag ju diabetiker och det är inte precis bättre att ha denna sjukdomen samtidigt och inte få medicin för det. Men det löser väl sig. Jag blev dock ganska ledsen när jag fick veta det, det blev för mycket helt enkelt. Jag trodde inte att jag skulle få det men tydligen fick jag det. Så två sjukdomar inom loppet av mindre än ett år. Kul. Jaja, nu tänker vi inte på det mer.
 
I alla fall, idag så har jag suttit på golvet och rensat ur lådor och fixat. Sen har jag en stor väska, rockringar och ett rör med affischer i mitt rum från utbildningen för jag ska ha hand om dem till jobbet börjar och sen ska de ligga i lokalen och efter att terminen är slut så ska jag lämna tillbaka dem till huvudkontoret i Kungsbacka. Jag har alltså fått jobb (yey) och varit på utbildning i helgen, väldigt nervöst men lärorikt! 
 
Nu ska jag snart sova så jag är pigg imorgon när jag ska till skolan igen! Vi hörs snart! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela