HANNAMARTINA

SÄMST

Publicerad 2013-12-21 14:11:09 i ALLMÄNT,

Usch vad dålig jag har varit på att blogga. 
Jag har gjort annat. Till exempel så har jag blivit beroende av tv-serien Grey's Anatomy... Jag trodde aldrig att jag skulle tycka om den serien. Men så har jag kollat på några avsnitt på tv och tyckte faktiskt att det var bra. Och vi har några säsonger hemma, så jag började kolla på första säsongen som har 9 avsnitt. Jag satt i flera timmar i sträck och kollade till jag hade sett färdigt. Den va såååå bra! Så nu har jag börjat kolla på säsong 2. Den har fler avsnitt, 27 stycken tror jag att det är. Man tar alltid lite färre avsnitt på första säsongen för att se om det går bra innan man gör fler. I alla fall, jag såg 7 avsnitt tror jag (ca 40 minuter långa), gick och la mig halv tre den kvällen (natten). Jag började sent dagen efter så det var lugnt! Haha... 
Och igår kollade jag på 10 avsnitt igår (hjälp mig jag är sjuk...) och la mig sent, men jag kunde inte sluta! Så jag la mig sent igår också, men det gör ju inget för jag har jullov. Jag sa till mamma och Johan att jag inte la mig så sent... men det gjorde jag... halv fyra. Så nu är jag på avsnitt 18. Ska försöka att inte titta så mycket idag haha, jag kommer ju titta. Men inte så många. Men det blir så, för i vissa avsnitt kan det vara lite halv segt och sen när man har bestämt sig för att sluta titta efter nästa avsnitt så händer det såklart något jättespännande så man bara MÅSTE fortsätta titta! 
Sen vet jag inte hur det är, men jag tror inte att de har slutat filma det ännu. För att på en hemsida så står det att det började 2005 och sen ett streck till årtalet det slutade, men det står inget, så det håller fortfarande på hoppas jag. Så just nu finns det 9 säsongen och 6 extra avsnitt. 
Okej slutpratat om mitt beroende...
 
Nu är det ju jullov som sagt! Vi hade avslutning igår. 
Och i torsdags så bowlade vi ju med klassen. Det var superkul, eftersom att jag kom tvåa av alla i klassen. Yey! Jacob kom etta och David kom trea. Han trodde att han hade gått om mig och var jätte mallig. Men så visade det sig att jag vann över honom ändå, haha! 
Igår spenderades eftermiddagen med Olivia! Jag fick stå och vänta på henne i typ 20 minuter och frös ihjäl... Men sen så åt vi pizza, så hjälpte jag henne att hitta julklappar. Vi träffade en massa folk som vi kände. Vi träffade en kille som heter William från våran gamla klass, vi såg min historialärare, träffade Olivias kompis mamma, Lisa från våran gamla klass och tre tjejer från vår gamla skola. 
Sen åkte vi över till Backaplan och köpte lite grejer där och sen åt vi brownie på Burger King, inte god. Usch! Så åkte vi hem ca halv åtta. Det var super mysigt att träffa henne. Och imorgon ska jag äntligen få träffa Annie. Sen efter det så för det inte gå över en månad innan vi träffas igen! Hör du det Annie?! :D
Idag ska vi klä granen som vi köpte i torsdags! Supermysigt! 
 
Nu under lovet är det så mycket som ska hinnas med känner jag. Blir helt stressad, brukar alltid bara ta det lugnt under lovet. Men nu är det massa saker som ska hända. Men vissa grejer kan man ju göra på helgerna efter jullovet och på sportlovet. För först är det ju julafton, annadagen så ska vi antaglien på middag hos Johans syster, på nyår ska vi till Dan och Malin, sen efter det ska vi hem och packa om och åka till Branäs (och då kommer jag inte kunna blogga, för jag vill lägga tiden på att umgås med familjen och åka skidor). 
Nu till det som ska hinnas med också: mellandagsrea, pizzahut med Madde, våldgästa Sofias hem och äta tacopizza (jag har beställt det från dem haha), sleepover med tjejer från gamla klassen, reunionmiddag med tjejer från klassen, träffa mina vänner, vara hemma- för det är så skönt att bara vara ledig och inte göra någonting. Men såklart kan man göra vissa av dessa saker efter lovet som sagt. Så det löser sig!!! :D

Nu blev det här ett mega långt inlägg, så nu måste jag sluta skriva. Christmas tagen kommer upp om en stund- ursäkta förseningen, sen ska jag ta kort på granen också när vi har klätt den. Vi hörs senare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Martina

Välkommen till min lilla blogg som inte är lika cool och utrustad som andra bloggar... men den är enkel och har förhoppningsvis intressanta inlägg! Jag skriver om min diabetes som jag fick i början av 2015, mitt liv, saker jag tycker om och annat smått och gott. Vad roligt att du tittade in och hoppas att du stannar kvar och läser! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela